Mexican Hat, Monument Valley - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Familie Geldens - WaarBenJij.nu Mexican Hat, Monument Valley - Reisverslag uit Mexican Hat, Verenigde Staten van Familie Geldens - WaarBenJij.nu

Mexican Hat, Monument Valley

Door: familiegeldens

Blijf op de hoogte en volg Familie

06 Juli 2012 | Verenigde Staten, Mexican Hat

Vandaag zijn we, op weg naar Mexican Hat, via the Valley of Gods gereden. Dit is een 18 mijl lange off road trail die langs allerlei fantastische vergezichten en bergen gaat.
Wim was in zijn element! Het was best een ruig pad waar we overheen reden, zo ruw dat op een gegeven moment de koelbox kapot scheurde. Dat was lachen! Gelukkig zat er niet zoveel ijs en water in dat het in de auto liep. We hebben maar weer snel een nieuwe gekocht.
Na het inchecken (we waren te vroeg) zijn we nog even naar Gooseneck State Park gereden. Dit is een vergezicht naar een meanderende rivier met hele hoge wanden.
Om 18.00 uur hadden we een afspraak met een indiaan om ons door Monument Valley te rijden met een jeep. Het was meer een pick-up met achterin bankjes maar het werkte wel. We hebben 2,5 uur door Monument Valley gecrost en weer heel veel gezien en genoten. Wat een mooie uitzichten op de buttes en monolieten. Hier zijn de meeste westerns opgenomen met John Wayne. De hoge rotsen hebben allemaal namen en de Navajo-indianen beschouwen sommige rotsen als een heiligdom. Weer heel indrukwekkend om te zien!

• 07 Juli 2012 - 07:59

Hans Veraa:

Zo te lezen en te zien aan de foto's hebben jullie het prima naar de zin daar. Voor ons een feest der herkenning, wat geweldig allemaal. Nog heel veel plezier en ik kijk alweer uit naar het volgende (foto)verslag. Groeten.

• 07 Juli 2012 - 17:03

Geert En Judith:

Hoi Canyon seekers, als ik zo die foto's bekijk ben ik al onder de indruk van die prachtige natuur.
    Laat staan hoe het in het echt een indruk moet maken.
    Het valt me wel op dat jullie allemaal ontzettend aan het genieten zijn.
    Ben benieuwd naar jullie volgend avontuur.
    Groeten Geert.