Canyon de Chelly, Chinle - Reisverslag uit Chinle, Verenigde Staten van Familie Geldens - WaarBenJij.nu Canyon de Chelly, Chinle - Reisverslag uit Chinle, Verenigde Staten van Familie Geldens - WaarBenJij.nu

Canyon de Chelly, Chinle

Door: familiegeldens

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Juli 2012 | Verenigde Staten, Chinle

Gisteravond zijn we naar de lasershow in Sedona gegaan. Dit was ipv het vuurwerk ter ere van 4th of july. Het was erg druk met heel veel chauvinistische Amerikanen. De lasershow was niet heel spectaculair maar best leuk.

Na het ontbijt vanochtend zijn we meteen aangereden richting Chinle. Onderweg zijn we via Petrified Forest gereden. Dit is een versteend prehistorisch bos van 200 miljoen jaar oud. Hier liggen verspreid over een enorme vlakte, de Painted desert, heel veel versteende, in stukken gebroken, boomstammen. Erg indrukwekkend om te zien.
Daarna zijn we doorgereden naar Canyon de Chelly bij het plaatsje Chinle. Dit is een arm gebied met de Navajo indianen als voornaamste bewoners. We konden het Holiday Inn hotel bijna niet vinden maar het ligt bijna op de rand van de Canyon. Tijdens het inchecken kwamen we er achter dat het 18.00 uur was. Hier is het nl. een uur later in Navajo-gebied omdat de indianen niet meedoen aan de zomertijd. Dus nog maar snel even naar de Canyon gereden en genoten van de prachtige omgeving, de stilte en de zonsondergang. Het is een schitterende Canyon waar we erg van onder de indruk zijn.

Morgen staat er weer een jeeptour op het programma, nl. in Monument Valley.

• 06 Juli 2012 - 21:27

Rian:

Hoi Mieke, Wim Skip en sacha,
    Wij lezen met veel plezier iedere dag jullie reisverslag. Heel erg leuk!
    Mieke ik vertelde toch dat vrienden van ons uit eersel ook naar Amerika gingen? Wat wil het toeval, hun zijn ook bij de lasershow in Sedona geweest. Nou ja hoe toevallig!!
    Veel plezier nog!! Liefs van ons uit Eersel.

• 06 Juli 2012 - 22:16

Familie Geldens:

Hoi Rianne, dat is echt toevallig! Het is hier geweldig mooi en warm! Groetjes van ons uit Mexican Hat.